9 tipp gyerekkel való utazáshoz
2015. november 09. írta: Kidsoasis

Akinek gyermeke van, tudja, hogy sose lesz már olyan egyszerű utazni, mint azelőtt. Persze, nincs is ezzel semmi gond, hiszen így teljes az élet, ám, ha gyerekkel vagy gyerekkel indulunk útnak, nem árt ha előre készülünk, hogy viszonylag kevés hajhullással megússzuk az utazás menedzselését.

Ne aggódjunk akkor se, ha tanácstalanok vagyunk, hogy miként is lássunk hozzá, hiszen ma már egy csomó segítséget kaphatunk anya vagy apatársainktól, az internetről vagy akár könyvekből is.

Sőt, most én most összegyűjtöttem néhány tippet, amelyek biztosan jó szolgálatot tesznek az utazáshoz való készülődéskor.

1. Pakoljunk praktikusan - Nem kell magunkkal vinnünk a fél házat, de ha biztosra akarunk menni, készítsünk egy listát.
  2. Legyen mindenkinek kijelölve a maga dolga - Bár lehet, hogy ez egy kicsit furán hangzik, de ha több gyerkőc is van, pláne ha már nagyobbak, akkor őket is vegyük bele a szervezésbe. “Jelöljünk ki” nekik is feladatokat, hogy az indulás-érkezés ne váljon kész káosszá. (Bizonyos szinten úgyis az lesz, de ez így normális.)
  3. Ha egy gyerkőcünk van és ő is még kicsi, akkor igyekezzünk a lehető legjobban ragaszkodni a rutinhoz, hogy minél kevésbé borítsuk fel a napját az utazással. Időzítsük például az utazás idejét, akkorra, amikor amúgy is aludna, így egyrészt a napi rutinja sem sérül túlzottan, másrészt mi is nyugodtan vezethetünk, utazhatunk.
  4. Kisgyermek esetén készüljünk fel arra az eshetőségre is, hogy az egyébként jól alvó babánk megébredhet éjszaka. Ne ijedjünk meg az ilyen általában előfordul, és valószínűleg csak az idegen környezetnak tudható be. Ha szerencsénk van, egy-két nap alatt megoldódik.
  5. Akár kicsi, akár nagyobb gyermekünk, gyermekeink vannak vigyünk magunkkal néhány “hazai” holmit, játékot, kispárnát, csak hogy minél inkább otthon érezzék magukat a vakációzás idején.
  6. Válasszunk gyerek és/vagy bababarát szálláshelyet, így biztosan a lehető legkomfortosabban érezhetjük magunkat a szobában és az egyéb közösségi tereken is egyeránt.
  7. Készüljünk némi csemegével is, ami egyrészt az utazás alatt is jól jöhet, másrészt, ha túrázni, kirándulni megyünk, akkor sem ér meglepetés minket, ha a környéken nincs egy bolt sem.
  8. Tájékozódjunk jó előre, hogy a célállomásunk, szállásunk környékén milyen lehetőségek vannak, milyen programokra számíthatunk.
  9. Derítsük fel, hogy a környéken merre található orvos, orvosi ügyelet - Bár ne legyen semmi, tudjuk jól, hogy a gyerekek bármilyen csodára képesek.

Persze túlzás lenne azt állítani, hogy fel lehet, illetve kell mindenre készülni, de ha már egy kicsit odafigyelünk a részletekre, akkor viszonylag stresszmentesen eltölthetjük a családi vakációzást.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.